Mijn Bericht punt NL
RSS Feed home | archief | links | bericht plaatsen Sinds vrijdag 2 maart 2007, jaargang 18 week 47

Virtuele assistent verovert webwinkelbranche

dinsdag 22 mei 2012, 08:44:21

Virtuele assistenten spelen een steeds belangrijkere rol om een webwinkel succesvol te maken. Online consumenten zijn meer op zoek naar beleving. Het gevoel van persoonlijk contact of een dialoog wordt belangrijker. Het schept een vertrouwensband en verhoogt de conversie van een webwinkel met gemiddeld 20%. Dit stelt internetbureau Ecreation B.V., gespecialiseerd in virtuele assistenten, ook wel chatbots genoemd. Recent lanceerde Ecreation de online dienst Chatbot4U. Hier kan iedere online retailer voor een beperkt budget zelf een professionele chatbot aanmaken en toevoegen aan de eigen webwinkel. Potentiële kopers kunnen zo een dialoog starten met een virtuele assistent. De webwinkelbranche vraagt om nieuwe en toegankelijke initiatieven. Steeds meer webwinkels krijgen het moeilijk in Nederland. Signalen van een afnemende groeimarkt worden zichtbaar. In 2011 schreven 3.700 webwinkeliers zich uit bij de Kamer van Koophandel. Voor veel segmenten lijkt de online groei zich af te vlakken, schoenen en kleding daarentegen lieten in 2011 krachtige groeicijfers zien.

Internet | http://www.chatbot4u.com